Ana içeriğe atla

Süt Kuzusu

Süt kuzularına Süt Kuzusu


Derin için başvuruda bulunup yararlandığımız Süt Kuzusu projesinden bahsetmek istiyorum.
Öncelikle belirteyim ki Derin daha çok küçük olduğu için ben Derin’e Tire Süt’ün Organik Günlük Sütünü veriyorum ve bu proje kapsamında ki sütler de UHT olduğu için direk olarak ona vermiyorum.
Ama sizin çocuğunuz yaşı uygunsa güvenle kullanabilirsiniz tabi.
Daha önceki Ev Yapımı Yoğurt başlıklı yazımda süt konusuna yine değinmiştim.

Bu projeden yararlanmak için herhangi bir kriter yok. Başvuru evraklarını tamamlayıp aşağıda belirttiğim yere vermek yeterli. Gelelim projenin ayrıntılarına;



İzmir Büyükşehir Belediyesi 2005 yılında Tire Süt Kooperatifi ile başlattığı Okul Sütü Projesi; 2012 yılında Süt Kuzusu Projesine dönüşerek iki boyutlu büyük bir sosyal sorumluluk projesine dönüşmüştür.




Bu projenin en önemli yanı  “0-5 yaş arasındaki çocukların evlerine kadar süt götürme” kısmıdır. 2 Haftalık periyotlarla 4 litre süt dağıtımı gerçekleştiren ekip, ayda 8 litre sütü kapınıza kadar getirmiş oluyor. Proje kapsamında, Büyükşehir Belediyesi’nin personeli eşliğindeki 32 araç, Balçova, Bayraklı, Bornova, Buca, Çiğli, Gaziemir, Güzelbahçe, Karabağlar, Karşıyaka, Konak, Menderes, Narlıdere, Torbalı ve Urla ilçelerine dağıtımı gerçekleştirmektedir.


İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz KOCAOĞLU, çocukların süt içmesini sağlayarak  “sosyal bir proje yürüttüklerini, 0-5 yaş süt dağıtım projesi kentin kalkınması ve genç nesillerin sağlıklı yetişmesi için önemli bir rol oynadığını ” olduğunu özellikle belirtiyor.



Tire Süt Kooperatifi işbirliğiyle gerçekleştirilen Süt Kuzu Projesi, hem tüketiciye hem de üreticiye katkı sağlıyor.

 Tire ve civarındaki süt üreticilerine önemli katkı sağlayan, tarım ve hayvancılıkla geçimini sağlayan üreticilerin desteklenmesi amacıyla Türkiye’de “sözleşmeli üretim” modelini uygulayan ilk yerel yönetim olan İzmir Büyükşehir Belediyesi, Tireli süt üreticilerinden temin ettiği sütlerle sadece kooperatif üyelerine değil bütün bölge üreticisine yarar sağladığı ve düşmekte olan süt fiyatlarını dengelemiştir. Okul sütü projesinin başladığı ilk günlerde sütünü bile satamayan üreticinin gelirinde gözle görülür bir gelişme oldu. Tire ilçesi ve çevre köylerdeki yaklaşık 2 bin üreticinin ineklerinden sağlanıyor. Tire’deki süt üretimi ciddi biçimde artarak bölgede yeniden önemli bir sektör haline geldi. Tire Süt yetkilileri, proje sayesinde köyden kente göçün de önüne geçildiğini belirtiyorlar. 


Başvuru için:

İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğüne yapılacak başvurularda istenilen evraklar:
- Muhtardan alınacak Aile Durum Belgesi
- Anne, baba ve çocuğun nüfus cüzdan fotokopisi


İrtibat Numarası: 0232 293 16 67
Adres: Kültürpark Fuar Alanı Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğü

Sağlıklı sütler, sağlıklı nesiller için haydi…


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAĞLI EKMEK KIZARTMASI

Haftasonu  kahvaltılarımızın vazgeçilmez tatlarından biri yağlı ekmek. Eğer evde önceki günden kalan bayat ekmek varsa değmeyin keyfimize. Çünkü taze ekmekle aynı tadı yakalamak mümkün değil. Ekmek ne kadar bayatsa tadı o kadar lezzetli oluyor. Eskiden annelerimiz bayat ekmeği değerlendirmek için, bunu ocakta demir tost makinelerinin içinde yapardı.  Geçen gün bayat ekmekle ilgili değişik yapılabilecek bir tarif ararken fark ettim ki, kimse yağlı ekmek kızartmasını paylaşmamış. Bende bilmeyen varsa yazayım dedim. Yapımı en kolay, tadı en keyifli kahvaltılıklardan biri. Malzemeler :

TUVALET EĞİTİMİ

Derin için tuvalet eğitiminde biraz geç kalmıştık. Yaşadığımız bir takım sıkıntılı süreçler benim konu da geri kalmama neden olmuştu. Bu yüzden ben sabır olarak kendimi yeteri kadar rahat hissetmiyordum hem de mevsimsel nedenler vs. kendimce hep bir bahanem ve endişem vardı. Aslında gözümde büyüyen tuvalet eğitimi meselesi uygulamada hiç de beni zorlamadı. Biz bu işi nasıl sancısız sıkıntısız tasasız anlattık bahsedeyim. Derin tam 3 yaşına gelmişti. Ve artık bu bez mevzusu kapanmalıydı. Nacizane fikrim öncelikle şunu söylemeliyim ki bu işe önce anne karar vermeli. Sonra çocuğun bu eğitime hazır olup olmadığına bakılmalı. Zaten ben karar verip de tuvalet eğitimine nerden başlamak gerekir diye araştırmaya başladığımda aslında Derin’in de hazır olduğunu fark ettim. Biz Derin’in abisi Sevgili Mert’ciğimde tuvalet eğitimi sırasında bazı sıkıntılar yaşamadık. İlk önceleri tuvalete oturmak istemiyor, hatta tuvaletten korkuyordu. Ben bu yüzden Derin 1 yaşına geldikten sonra ki

MEMEDEN KESME

Çok uzun zamandır fırsat bulamadığım için önemli bir konu başlığını yazmadığımı farkettim.  Memeden Kesme! Herkesin bu konuda iyi ya da kötü bir macerası vardır. Aslında bunu çok önceden yapmalıydım ama ne kendimde o gücü bulabildim ne de Derino’yu bu fikre hazırlayabildim. İçinde bulunduğumuz durum, yaşadığımız Zor Günler bu konuda beni engellemişti.