Ana içeriğe atla

18 AY AŞILARI

Dün yine bir aşı günüydü.
Kaç kaç nereye kadardı?
1,5 yaş yani 18 ay aşılarımızı olduk bugün tabi baya bi zor geçti.
Korktuğum kadar zor oldu yine.
Annem bu kadar stres yapma Derin hissediyor dese de,
yine de stres oluyorum işte.

Çünkü her aşı da aynı zorlukları yaşıyoruz.
1 yaş aşısında (KKK Kızamık, Kabakulak, Kızamıkçık ve Suçiçeği)
Derini çok zor tutmuştuk.
Aslında her çocuk böyle bunu da biliyorum ama bizimki biraz ekstra gibi.
Küçükken beni de 4 kişi tutamazlarmış..( annem, ananem, babam ve iğneci teyzem)
Sanırım bana çekmiş bu huyu da bana çekmiş.

2 hafta önce de sağlık ocağının yolunu tutmuştuk aşı olmak için ama
muayene sırasında ağlamaktan yine kustu, Dr. da “Derin’in boğazlarında biraz kızarıklar var, hem kustu da o yüzden aşı yapmayı uygun bulmuyorum” deyince aşıyı ertelemek zorunda kalmıştık. Ayrıca Derin’e boğaz enfeksiyonu için antibiyotik yazıp bizi 2 hafta sonra yine çağırdı.
Tabi ki antibiyotiği değil içirmek almadım bile.

Derin doğduğundan beri zaten sağlık ocağı çalışanları ile pek anlaşamıyoruz.
Mesela verdikleri kan damlası her ne kadar sağlık bakanlığı göndermiş olsa da paraben içermesi sebebiyle kendilerine iade edip, kendi Dr.’muzun önerdiği damlayı kullanmıştık. Aynı şekilde D vitamini de.
Sonra her aşıdan sonra mutlaka ateş düşürücü şurup verin,
ağrısını alsın demeleri en sinirimi bozan şey.
Ben çocuğa ateş düşürücü şurup vereceksem, o zaman o aşının anlamı nerde kalıyor?
Tamam her çocuk farklı, her çocuk da farklı reaksiyonlar gösterebilir aşılar ancak sen her önüne gelen anneye bunu söylersen o çocuğun bağışıklığı nolucak?
Her anne aynı bilinç düzeyine mi sahip?
Bu aya kadar kaç tane aşı olduysak Derin’e ateş düşürücü vermedim.
Zaten Dr.’nun da tavsiyesi bu yönde.
Evet ateş, özelliklerde bebeklerde ateş insanı ürkütüyor.
Ama en ufak bir ateş de, şurubu doğru bulmuyorum.
Kontrol altındaki ateş, bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve vücudun ateşle savaşarak direnççini arttırıyor.

Nitekim antibiyotiği de yine almadım. Zaten insan kendi çocuğunun hasta olup olmadığını bilmez mi? Ben normalde ilaca çok karşı biriyim.
Bu Derinden önce de böyleydi.
Derin den sonra da böyle devam ediyor.
Bende evde kendi yöntemlerimizle tedavi uyguladım.
Bol bol rezene, ıhlamur ve c vitamini yönünden zengin meyveler verip, bal, tarçın yedirdim.
Tabi ki alınması zorunlu hallerde karşı değilim ama en ufak bir enfeksiyon da, antibiyotik bana göre değil.

18 ay aşıları bir bacak, bir kol ve biri de ağızdan yapılıyor.
(DaBT-İPA-Hib, OPA3, Hepatit A aşısı (Difteri, Aselüler Boğmaca, Tetanoz, İnaktif Polio, Hemofilus influenza tip B aşısı (Beşli Karma aşı), Oral Polio aşısı  (Çocuk Felci) ve hepatit )

Önce ağız yoluyla olan çocuk felci aşısını uyguladı hemşire hanım.
Zaten Derin başına gelecekleri anlayıp çoktan ağlamaya başlamıştı bile.

Diğer aşılar için başka bir hemşireden yardım istedi.
Toplamda 5 kadın olduk.
2 hemşire, anane, babane ve ben.
Ananesi sımsıkı kucağında tuttu, ben ellerini, babaannesi başını, hemşire teyzelerde kol ve bacağını tutup 2 aşıyı yaptılar.
Hemşire Hanım’ı, Derin gibi bir çocuğa tek seferde Aşıyı yapabilme kabiliyetinden dolayı kendisini ayrıca tebrik ediyorum.
Buradan anlatınca abartı gibi gözükebilir ama
Derin’e Aşı yapmak ve muayene etmek demek o günün bütün enerjisini bitiriyor.

Kavga kıyamet aşılar yapıldı ve ağlamaktan kendine gelemedi.
Sonuçta; aşı yapıldıktan 5 dakika sonra ağlamaktan boğazına gıcık geldi ve kustu.
Ama sabah kahvaltı da yediklerine kadar hepsi çıktı.
Bu durumda ağızdan yapılan Çocuk Felci Aşısının kalmış olması mümkün mü?
Bence değil!
Neyse Hemşire hanıma sordum “tekrarlanmasına gerek yok ama haftaya Dr.a
(Dr. izinde olduğu için o an soramadık) soralım” dedi.
E tabi bu cevap beni ikna etmediği için hemen kendi Doktorumuza sordum.
Verdiği cevap; “5 dakika içinde kustuğu için uygun bir zamanda Kesinlikle tekrarlanması gerektiğini öneriyorum” dedi.
Ki ben de tekrarlanması gerektiğini düşünüyordum.
 Ee bu durumda yeniden sağlık ocağının yolunu kısa bir süre sonra yine tutacağız.
Şimdilik bir aşı gününü daha atlattık, üstümden tır geçmiş gibi olsa da yine de aşılarımızı olduğumuz için mutluyum.

Şimdilik aşı takvimine göre 6 ay rahatız :)
Ne diyelim;
Sağlıklı günlerimiz olsun...
 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAĞLI EKMEK KIZARTMASI

Haftasonu  kahvaltılarımızın vazgeçilmez tatlarından biri yağlı ekmek. Eğer evde önceki günden kalan bayat ekmek varsa değmeyin keyfimize. Çünkü taze ekmekle aynı tadı yakalamak mümkün değil. Ekmek ne kadar bayatsa tadı o kadar lezzetli oluyor. Eskiden annelerimiz bayat ekmeği değerlendirmek için, bunu ocakta demir tost makinelerinin içinde yapardı.  Geçen gün bayat ekmekle ilgili değişik yapılabilecek bir tarif ararken fark ettim ki, kimse yağlı ekmek kızartmasını paylaşmamış. Bende bilmeyen varsa yazayım dedim. Yapımı en kolay, tadı en keyifli kahvaltılıklardan biri. Malzemeler :

TUVALET EĞİTİMİ

Derin için tuvalet eğitiminde biraz geç kalmıştık. Yaşadığımız bir takım sıkıntılı süreçler benim konu da geri kalmama neden olmuştu. Bu yüzden ben sabır olarak kendimi yeteri kadar rahat hissetmiyordum hem de mevsimsel nedenler vs. kendimce hep bir bahanem ve endişem vardı. Aslında gözümde büyüyen tuvalet eğitimi meselesi uygulamada hiç de beni zorlamadı. Biz bu işi nasıl sancısız sıkıntısız tasasız anlattık bahsedeyim. Derin tam 3 yaşına gelmişti. Ve artık bu bez mevzusu kapanmalıydı. Nacizane fikrim öncelikle şunu söylemeliyim ki bu işe önce anne karar vermeli. Sonra çocuğun bu eğitime hazır olup olmadığına bakılmalı. Zaten ben karar verip de tuvalet eğitimine nerden başlamak gerekir diye araştırmaya başladığımda aslında Derin’in de hazır olduğunu fark ettim. Biz Derin’in abisi Sevgili Mert’ciğimde tuvalet eğitimi sırasında bazı sıkıntılar yaşamadık. İlk önceleri tuvalete oturmak istemiyor, hatta tuvaletten korkuyordu. Ben bu yüzden Derin 1 yaşına geldikten sonra ki

MEMEDEN KESME

Çok uzun zamandır fırsat bulamadığım için önemli bir konu başlığını yazmadığımı farkettim.  Memeden Kesme! Herkesin bu konuda iyi ya da kötü bir macerası vardır. Aslında bunu çok önceden yapmalıydım ama ne kendimde o gücü bulabildim ne de Derino’yu bu fikre hazırlayabildim. İçinde bulunduğumuz durum, yaşadığımız Zor Günler bu konuda beni engellemişti.