Ana içeriğe atla

EV YAPIMI YOĞURT











EV YAPIMI YOĞURT
Derin 6 aylık olduğunda hala sadece anne sütü alıyordu. Ancak gelişimi açısından artık yavaş yavaş ek gıdaya başlamamız gerekiyor diye doktorumuz Derin’in hayatını biraz renklendirelim diyerek bize ek gıdaya geçiş için başlangıç menüsü oluşturdu.
Ek gıdaya geçişimizin ilk aşamasında meyve, muhallebi ve ev yapımı yoğurt bulunuyordu.
İlk başta kulağa çok hoş gelse de ilerleyen günlerde bizi ne zorlu bir maceranın beklediğini o zamanlar hayal bile edemiyordum.



Ben de ek gıdaya başladıktan sonra bir heyecan, bir heves internetten ve çeşitli kitaplardan araştırmadığım tarif kalmadı. Ancak bu iş tecrübe ve denemeyle sabitmiş, bunu anladım. Ben Derin’in besin maddelerine daha karnımdayken çok dikkat etmeye başladım. Ona faydası olacak şeyleri özenle tükettim.
Ev yapımı yoğurt da iki önemli nokta biri SÜT diğeri de maya olarak kullanacak YOĞURT!
Sütün günlük süt olması besin değeri ve tazeliği açısında önemli. Ancak piyasada satılan sütlere baktığımızda klasik bir sorun olacak ama sütlerin son kullanım tarihleri, üretiminden 10 gün sonra. Bu durumda günlük süt diye tabir edilen sütler bile en az 10 gün dayanıklı hale getirilmiş durumda. Neyse bu konuda çeşitli tartışmalar olsa da ben Derin için aldığım sütleri özenle seçiyorum. Alırken mutlaka üzerinde üretim tarihi yazan ve Organik olarak üretilen bir sütü alıyorum.
Bu yüzden Tire Organik Günlük Sütü ve Tire Yoğurdu tavsiye ederim.  Bu şekilde yaptığımız yoğurtlarımızın kıvamı da çok güzel oluyor.  




İlk başta Keçi sütünü denedik. Anne sütüne yakınlığı ile tavsiye edilen Keçi Sütü bizim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Beni tanıyanlar bilirler benim bir yiyecekten tiksinmem pek mümkün değildir. Ancak Keçi Sütünün kendine özgü kokusu ve tadı ilk defa bir besin maddesinden nefret etmeme sebep oldu diyebilirim.  Yine de Derin için birkaç kez alıp denedim ama yemedi. Ancak Derin zaten iştahlı bir bebek olmadığı için inek sütüyle yaptığımız yoğurtları da çok severek yediğini söyleyemeyeceğim. Derin 8 aylık olunca kahvaltıya başladı ve o zamanda keçi peyniri denedik, yine sevmedi. Açıkçası bu tarz davranışları pek tasvip etmesem de ben kokusundan dolayı uzunca bir süre Keçi Sütü görmek istemediğim için Derin’e de vermedim. Belki bir gün tekrar deneriz. Zaten Derin de yemeye hiç meraklı değil ;)
Birkaç kez de tavsiye üzerine Sütaş BabyMix ile mayalamayı denedim. Ama açıkçası onu da pek beğenmedik.

Prof.Dr. Benal BÜYÜKGEBİZ’in okuduğum bir makalesinde;

“Bazen yoğurt tutmaz! Evde ilk defa yoğurt yaparken genellikle maya olarak hazır yoğurt kullanılır. Elde edilen yoğurt daha sonra da maya olarak kullanılır. Ve bu uygulama sürdürüldükçe yoğurt her defasında daha sulu olur ve sonunda yoğurt tutmaz. Çünkü maya olarak kullandığımız yoğurdun içindeki canlı kültür sayısı gittikçe azalmıştır. Yoğurdun kalitesi de yararlı etkileri de azalır.  Yoğurdun tutmasını da yararlı bir besin olmasını da sağlayan içindeki canlı kültürlerdir. Yoğurdun tazeliğini belirleyen de içindeki canlı kültür sayısı ile belirlenen mayanın kalitesidir.” Diyor. Bu yüzden mayanın canlı tutulmasında önemli bir nokta!

Mutfak da her işin bir püf noktası var, bu işin de; çelik tencere ve tahta kaşık! Ben Derin için ayrı bir tencere takımı aldım Esse’den. Aldığım da kampanyası vardı. Ama bu aralar yine aynı takım kampanya da,biz çok memnun kaldık.  14cm olanı yoğurt yapımı için ideal. En fazla 2 gün yediriyoruz. O yüzden çok büyük bir kap kullanmaya gerek yok.




Neyse gelelim yoğurt yapımına…

MALZEMELER:
*Tire Organik Günlük Süt
*Tire Yoğurt

İki su bardağı süt kullanıyorum. Sütü ocakta kapağı açık olarak kaynatıyorsunuz ki suyu buharlaşsın. Fokurdamaya başladığında bir 10 dk. kaynatmaya devam ediyorsunuz. Sütü ocaktan aldıktan bir 5 dk. sonra serçe parmağınızla sıcaklığını ölçün. Parmağınızı soktuğunuzda içinde 10 saniye tutabilecek kadar sıcak olması gerekiyor. ( ılık değil sıcak!) Bir yandan bir bardağın içine 1 tatlı kaşığı yoğurt koyun. Sütün içinden birkaç kaşık alıp bardaktaki yoğurtla karıştırıyorsunuz. O karışımı süt tenceresinin içine dökün, her yerine dağılacak şekilde hafifçe karıştırın ve kapağını kapatın. Önceden altına serdiğimiz kalın örtüye( battaniye, havlu vs…) sarıyoruz.
Çok fazla hareket ettirmeden ışık almayan bir yere (dolap,fırın ya da mikrodalganın içine)koyun. Ben genelde akşam yatmadan yapıyorum, sabah kalkınca buzdolabına koyuyorum, öğlene hazır oluyor.

Şimdiden Afiyet Olsun
Top top et olsun…












http://www.bloglovin.com/esininderingunluguhttp://www.bloglovin.com/esininderingunluguhttp://www.bloglovin.com/esininderingunlugu

Yorumlar

  1. Ben her zaman sek sut kullanıyordum ve çok memnuydum dun
    Ik olarak poşet tire sut ,yogurt için kulandım, sonuç sulu ve berbat,mecbur saatlerce bekletim ve suzme yogurt elde etim .

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAĞLI EKMEK KIZARTMASI

Haftasonu  kahvaltılarımızın vazgeçilmez tatlarından biri yağlı ekmek. Eğer evde önceki günden kalan bayat ekmek varsa değmeyin keyfimize. Çünkü taze ekmekle aynı tadı yakalamak mümkün değil. Ekmek ne kadar bayatsa tadı o kadar lezzetli oluyor. Eskiden annelerimiz bayat ekmeği değerlendirmek için, bunu ocakta demir tost makinelerinin içinde yapardı.  Geçen gün bayat ekmekle ilgili değişik yapılabilecek bir tarif ararken fark ettim ki, kimse yağlı ekmek kızartmasını paylaşmamış. Bende bilmeyen varsa yazayım dedim. Yapımı en kolay, tadı en keyifli kahvaltılıklardan biri. Malzemeler :

TUVALET EĞİTİMİ

Derin için tuvalet eğitiminde biraz geç kalmıştık. Yaşadığımız bir takım sıkıntılı süreçler benim konu da geri kalmama neden olmuştu. Bu yüzden ben sabır olarak kendimi yeteri kadar rahat hissetmiyordum hem de mevsimsel nedenler vs. kendimce hep bir bahanem ve endişem vardı. Aslında gözümde büyüyen tuvalet eğitimi meselesi uygulamada hiç de beni zorlamadı. Biz bu işi nasıl sancısız sıkıntısız tasasız anlattık bahsedeyim. Derin tam 3 yaşına gelmişti. Ve artık bu bez mevzusu kapanmalıydı. Nacizane fikrim öncelikle şunu söylemeliyim ki bu işe önce anne karar vermeli. Sonra çocuğun bu eğitime hazır olup olmadığına bakılmalı. Zaten ben karar verip de tuvalet eğitimine nerden başlamak gerekir diye araştırmaya başladığımda aslında Derin’in de hazır olduğunu fark ettim. Biz Derin’in abisi Sevgili Mert’ciğimde tuvalet eğitimi sırasında bazı sıkıntılar yaşamadık. İlk önceleri tuvalete oturmak istemiyor, hatta tuvaletten korkuyordu. Ben bu yüzden Derin 1 yaşına geldikten sonra ki

MEMEDEN KESME

Çok uzun zamandır fırsat bulamadığım için önemli bir konu başlığını yazmadığımı farkettim.  Memeden Kesme! Herkesin bu konuda iyi ya da kötü bir macerası vardır. Aslında bunu çok önceden yapmalıydım ama ne kendimde o gücü bulabildim ne de Derino’yu bu fikre hazırlayabildim. İçinde bulunduğumuz durum, yaşadığımız Zor Günler bu konuda beni engellemişti.