Ana içeriğe atla

FIRIN POŞETİNDE PALAMUT

( +12 ) ay ve üzeri

Bu gün menümüzde fırında Palamut Balığı var.
Eylül ayı Palamut balığının tam mevsimi olduğundan, bu dönemde Derin’e yedirmeye özen gösterdiğim balıklardan biri de Palamut balığı.



Palamut balığının en faydalı ve lezzetli kısmı sırt bölümünde bulunan siyah etli kısmı olduğu için ben Derin’e önce buraları yedirerek başlıyor.


Faydaları saymakla bitmeyecek Palamutun en dikkat çeken özelliği; balığın sırt kısmında bulunan siyah etli kısmın boy uzatmada ki bilinen etkisi.
Bunun dışında yararlı elementler, protein ve D vitamini açısından oldukça zengindir.

Palamut yüzey balığıdır. Dip balıklar denizin dibine çöken ağır metalleri taşıyabiliyor ve burada yaşayan balıklarla birlikte insan vücuduna girebiliyor. Bu yüzden her zaman bebek ve çocuklarınıza yüzey balıklarını tercih edin!!!

Palamut adet olarak satılan bir balıktır. Ve biraz daha büyük ve irisinin daha lezzetlidir.
Ben alırken dilimlettiriyorum. Ve hepsini yapmayacaksam daha sonra kullanmak üzere etinin de diri kalması için üzerini biraz tuzlayıp buzluğa kaldırıyorum.  Netice de ortalama 500 gr. civarında bir palamudu 4-5 parçaya bölüp uygun miktarını kullanabilirsiniz.

Palamut yağlı bir balık olduğundan bebeğinize vermeden önce doktorunuza danışmakta fayda var. Ben Derin’e 18 aylıkken verdim. Daha erken de verebilirdim ama balığın mevsimi, eylüle denk geldiğinden şimdi yapabildim.

Ben bu günkü tarifimde sebzelerin de vitamininden yararlanmak istedim. O yüzden pişirirken buzdolabında olan, mevsimine uygun sebzelerden içine birkaç parça koydum.
Bu tamamen size kalmış.

Gelelim tarifimize;

FIRIN POŞETİNDE PALAMUT
Hazırlama Süresi :10 dk.       Pişirme Süresi:30-35 dk.

MALZEMELER:

·         2-3 dilim Palamut Balığı
·         4-5 adet arpacık soğan
·         1 adet domates
·         1 adet kırmızı biber
·         Yarım havuç
·         Yarım Patates





Bütün sebzeleri 1 .resimde ki gibi küp küp doğrayıp,
önceden içini bir parça unla buladığımız fırın poşetinin içine atıyoruz.
Ardından balıkları koyup,
1 tatlı kaşığı kadar zeytinyağı (fazla yağ koymayın, palamut oldukça yağlı bir balıktır.)
ve bir tutam tuz (dilerseniz farklı baharatlarla da zenginleştirebilirsiniz)
ile iyice harmanlayıp fırın poşetinin ağzını kapatıp içinde biriken buharın rahat çıkması için üzerinden birkaç delik açıyoruz.
Önceden ısıttığımız fırında 180 derecede yaklaşık 30-35dk. pişirmek yeterli.
Eğer balığınızın dilimleri kalınsa bi 5-10 dk. daha fazla pişirebilirsiniz.
Hepsi bu kadar.

Top top et olsun,
Afiyet olsun…

Dip not: Bir sonra ki öğüne kalırsa sebzeleri ve balığı blendardan geçirip tarhana çorbasına ekleyebilirisiniz.

Ee bu kadar yapıp,yedikten sonra bir de ne yediğimizi, neden yediğimiz bilelim!
İşte;

PALAMUT BALIĞININ FAYDALARI:

            ·   Diş eti problemi yaşıyorsanız, diş etlerinizin sağlığına kavuşmasına yardımcı olur.
Genç yaşta palamut etini sıklıkla tüketen kişilerin diş yapısının normalden daha düzgün olduğu bilimsel çalışmalarla tespit edilmiştir.

· Palamut balığı; balık türleri içerisinde protein ve D vitamini yönünden zengindir. Ayrıca palamut balığının etinde vücuda faydalı olan birçok eser element bulunmaktadır.

·  Palamut balığının içerisinde bulunan vitaminler…Saçlarınızın güçlenmesini sağlar. Sağlıklı ve kuvvetli saç köklerinizin olmasını istiyorsanız palamut eti vazgeçilmezleriniz arasında yer almalıdır.

·  Kandaki kolesterolü düzenleyici etkisiyle kalp krizinin önlenmesinde önemli rol oynar. Bu özellik tüm balıketlerinde olmakla birlikte palamut balığında daha fazladır.

·  Açık yaraların kısa zamanda iyileşmesine diyebiliriz. İçerisinde bulunan fosfor, sülfür ve vanadyum sayesinde açık yaraları iyileştirici etki yapar. 

·   Cildi gençleştirmesi ve ayrıca balık türleri cildi onarıcı etki yapar ve yaşlanmayı geciktirir.

·  Uzmanlar, özellikle migren ağrılarında palamut balığının  iyileştirici etki yaptığı hususunda çalışmalar yapmaktadır. 

·  Şeker hastalarında kandaki şeker oranını ayarlayan en önemli etkiler palamut balığı içerisinde vardır.

· Palamut balığının şüphesiz en önemli özelliklerinden biri de gözlere faydalı olmasıdır.

Sağlığına önem veren bireylerin belirli aralıklarda balık tüketmesinde fayda vardır.

Palamut balığının mevsimi Eylül ayında başlar. İlk başladığında 20-30 cm olanlara çingene palamut denir, bu boylarda hazırlanan Palamut balığı kiremitte - fırında,  güveç ve tava olarak tavsiye edilir.Eylül ayı ortalarında palamut balığı 30-40 cm olduğunda isteyen tava isteyen ızgarasını tercih edebilir. Kasım ayında ise 50 – 60 cm olduğunda ise, Torik olarak adlandırılır.
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAĞLI EKMEK KIZARTMASI

Haftasonu  kahvaltılarımızın vazgeçilmez tatlarından biri yağlı ekmek. Eğer evde önceki günden kalan bayat ekmek varsa değmeyin keyfimize. Çünkü taze ekmekle aynı tadı yakalamak mümkün değil. Ekmek ne kadar bayatsa tadı o kadar lezzetli oluyor. Eskiden annelerimiz bayat ekmeği değerlendirmek için, bunu ocakta demir tost makinelerinin içinde yapardı.  Geçen gün bayat ekmekle ilgili değişik yapılabilecek bir tarif ararken fark ettim ki, kimse yağlı ekmek kızartmasını paylaşmamış. Bende bilmeyen varsa yazayım dedim. Yapımı en kolay, tadı en keyifli kahvaltılıklardan biri. Malzemeler :

TUVALET EĞİTİMİ

Derin için tuvalet eğitiminde biraz geç kalmıştık. Yaşadığımız bir takım sıkıntılı süreçler benim konu da geri kalmama neden olmuştu. Bu yüzden ben sabır olarak kendimi yeteri kadar rahat hissetmiyordum hem de mevsimsel nedenler vs. kendimce hep bir bahanem ve endişem vardı. Aslında gözümde büyüyen tuvalet eğitimi meselesi uygulamada hiç de beni zorlamadı. Biz bu işi nasıl sancısız sıkıntısız tasasız anlattık bahsedeyim. Derin tam 3 yaşına gelmişti. Ve artık bu bez mevzusu kapanmalıydı. Nacizane fikrim öncelikle şunu söylemeliyim ki bu işe önce anne karar vermeli. Sonra çocuğun bu eğitime hazır olup olmadığına bakılmalı. Zaten ben karar verip de tuvalet eğitimine nerden başlamak gerekir diye araştırmaya başladığımda aslında Derin’in de hazır olduğunu fark ettim. Biz Derin’in abisi Sevgili Mert’ciğimde tuvalet eğitimi sırasında bazı sıkıntılar yaşamadık. İlk önceleri tuvalete oturmak istemiyor, hatta tuvaletten korkuyordu. Ben bu yüzden Derin 1 yaşına geldikten sonra ki

MEMEDEN KESME

Çok uzun zamandır fırsat bulamadığım için önemli bir konu başlığını yazmadığımı farkettim.  Memeden Kesme! Herkesin bu konuda iyi ya da kötü bir macerası vardır. Aslında bunu çok önceden yapmalıydım ama ne kendimde o gücü bulabildim ne de Derino’yu bu fikre hazırlayabildim. İçinde bulunduğumuz durum, yaşadığımız Zor Günler bu konuda beni engellemişti.