Ana içeriğe atla

MUSTELA İLE BANYO ZAMANI


İlk banyomuz ve banyo malzemelerimiz

 

 

Derin doğmadan önce yaptığım hazırlıklarıdan biri de banyo malzemeleriydi. Piyasada çok alternatif ve çok çeşit olmasına rağmen karar vermek ilk başta hiç kolay olmadı. İçeriğinde Paraben olmasın, doğal bir ürün olsun, bebeğimin tenine uygun olsun, organik olsun, kokusu olmasın, pompalı şişe gibi kullanımı kolay olsun, fiyatı uygun olsun, kampanyalı bir ürün olsun derken kararsızlıklarım çığ gibi  büyüdü..

En sonunda kendimce bir eleme yaptım ve en önemli şeyin içeriği olduğundan ötürü birkaç markaya düşürdüm. Fiyatı uygun olması elbette önemliydi ancak aldığım ürünü 12 aydan uzun bir süre kullanınca açıkcası fiyat faktörünün de bir önemi kalmadı.


Ben marka olarak MUSTELA ve SEBAMED ’i tercih ettim. Ve hiç de pişman olmadım. Derin doğarken aldığım ürünler daha yeni bitti ve yine aynı markaları tercih ettim.

Mustelanın Yenidoğan Konak Önleyici Şampuanı sayesinde konak sorunumuz hiç olmadı diyebilirim. Kendine özgü hafif bir bebek kokusu,temizlik kokusu var ama beni hiç rahatsız etmedi. Hemen köpüren ve göz yakmayan formülü, avakadolu %99 doğal kökenli içeriği ile doğumdan itibaren hemen kullanıma uygun. Ben şampuan ve vücut temizleyicisini ilk başta ayrı kullanmayı tercih ettim. Bu yüzden ayrıca vücut temizleyeci olarak Sebamed Bebek Banyo Köpüğü nü aldım. Pompalı şişesi sayesinde banyo esnasında kullanımı da oldukça pratik. 


İki ürünü farklı yerlerden aldım ilkönce sebamedi almıştım. Banyo köpüğü, şampuanı, ve losyonu aldıktan sonra şampuanın üzerinde children’s shampoo yazması açıkcası içime sinmedi. Çevirisini yaparken bebek şampuanı olarak çevrilmiş olsa da, ayrıca serinin diğer bütün ürünlerinde baby lotion, baby bubble bath, baby cream gibi ifadeler kullanılmış sadece bu ürün de children’s yazdığı için kullanmak içime sinmedi. Bu yüzden Mustelanın ürünlerini aldım.

Şuan ikisinden de memnunum ancak MUSTELA’nın yeri ayrı. Aldığıma hiç pişman olmadığım parasını hakkeden bir marka.

 



Saç ve Vücut Temizleme Jeli : konak önleyici şampuanımız bittikten sonra buna geçtik. Kokuları benzer, yine doğumdan itibaren kullanıbilecek saflıkta ve doğallıkta avakodu içeriğine sahip. Hemen köpürüyor ve pompalı şişe de kullanımı kolay. Günlük kullanıma da uygun.


Vücut Nemlendiricisi Hydra Bebe : : Gelelim Derin’in en sevdiği kısıma. Doğdu ilk günden beri her banyodan aksatmadan masajımızı bu nemlendirici ile yapıyoruz. Normalde alt değiştirirken bile kıpır kıpırken bunu görünce hemen gevşiyor. Bütün ürünlerin içeriğinde avakodu olmasından sanırım kokuları benzer. Banyodan sonra aynı ürünle devam ettiğimiz için koku karmaşası olmuyor. Hızlı emilen bir dokusu var. En sevdiğim yönü de bu. Kışın bile hemen vücut emiyor. Giydirmek için beklemek zorunda kalmıyorum.


Durulanma Gerektirmeyen Temizleme Sıvısı : Alırken çok gerekli mi değil mi diye karar verememiştim ama kullanmaya başlayınca almakla iyi ettiğimi anladım. Özellikle bebeğinizin ilk ayları soğuk kış günlerine denk geliyorsa ve alt temizliğinde her seferinde duşa sokup yıkamak istemiyorsanız kesinliklle öneririm. Alt temizliği,vücut temizliği ve el yüz temizliğinde çok kullandım. Diyelim ki; o an banyo yaptıramıyacaksınız ,yalnızsınız veya hava uygun değil, acil çıkmanız gerekiyor yıkayıp çıkmak istemiyorsunuz  gibi sebepleriniz varsa ve bebeğin biraz rahatlamasını, temizlenmesi istiyorsanız o anda çok işinize yarıyor. Tecrübeyle sabit :)


 Pişik Kremi : Alışveriş esnasında bu ürünü almayı unutmuşum aslında. Doğum yaptığım gün Ciciannemizin içine doğmuş olsa gerek hastaneye yanında getirmiş. 2 gün arayla doğum yapınca kısmet Ural’a değil Derin’e oldu :)  Canım arkadaşım sağolsun o gün imdadımıza yetişti. Bu kremin en beğendiğim yanı diğer pişik kremleri gibi sürünce kalıp gibi kalmıyor. Losyon kadar olmasada iyice yedirerek de sürünce emiliyor. Bu gibi pişik kremlerini kullanırken kalıp gibi bırakmamak çok önemliymiş. Cildin nefes alması ve eğer pişik varsa iyileşmesi için kremlerin orta kalınlıkta bir tabaka halinde sürülmesini tavsiye ediyorlar. Bu kremler 4 aya kadar hiç pişik sorunumuz olmadı. Yazın gelmesiyle başlayan pişik problemimize çözüm de olmadı ama en azından koruyucu etkisi var. Yani bizim açımızdan var olan pişiği geçirmiyor. Ama oluşumunu engelliyor. Mutlaka her bezden sonra kullanıyoruz. Ve temizlemesi de ıslak mendille çok kolay cilde yapışmıyor.

Banyo Süngeri : Sanırım bu da aldığım 3. sünger oldu. Diğerlerinden bahsetmiyor bile o kadar kötüydü. Su da bile yumuşamayan bir sünger gerisini siz hayal edin. Eldiven şeklinde olduğu için tutması ve bebeği yıkaması kolay. Yumuşaklığıda ideal. Çabuk da kuruyor. 

Keyifli bıcı bıcılar... 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAĞLI EKMEK KIZARTMASI

Haftasonu  kahvaltılarımızın vazgeçilmez tatlarından biri yağlı ekmek. Eğer evde önceki günden kalan bayat ekmek varsa değmeyin keyfimize. Çünkü taze ekmekle aynı tadı yakalamak mümkün değil. Ekmek ne kadar bayatsa tadı o kadar lezzetli oluyor. Eskiden annelerimiz bayat ekmeği değerlendirmek için, bunu ocakta demir tost makinelerinin içinde yapardı.  Geçen gün bayat ekmekle ilgili değişik yapılabilecek bir tarif ararken fark ettim ki, kimse yağlı ekmek kızartmasını paylaşmamış. Bende bilmeyen varsa yazayım dedim. Yapımı en kolay, tadı en keyifli kahvaltılıklardan biri. Malzemeler :

TUVALET EĞİTİMİ

Derin için tuvalet eğitiminde biraz geç kalmıştık. Yaşadığımız bir takım sıkıntılı süreçler benim konu da geri kalmama neden olmuştu. Bu yüzden ben sabır olarak kendimi yeteri kadar rahat hissetmiyordum hem de mevsimsel nedenler vs. kendimce hep bir bahanem ve endişem vardı. Aslında gözümde büyüyen tuvalet eğitimi meselesi uygulamada hiç de beni zorlamadı. Biz bu işi nasıl sancısız sıkıntısız tasasız anlattık bahsedeyim. Derin tam 3 yaşına gelmişti. Ve artık bu bez mevzusu kapanmalıydı. Nacizane fikrim öncelikle şunu söylemeliyim ki bu işe önce anne karar vermeli. Sonra çocuğun bu eğitime hazır olup olmadığına bakılmalı. Zaten ben karar verip de tuvalet eğitimine nerden başlamak gerekir diye araştırmaya başladığımda aslında Derin’in de hazır olduğunu fark ettim. Biz Derin’in abisi Sevgili Mert’ciğimde tuvalet eğitimi sırasında bazı sıkıntılar yaşamadık. İlk önceleri tuvalete oturmak istemiyor, hatta tuvaletten korkuyordu. Ben bu yüzden Derin 1 yaşına geldikten sonra ki

MEMEDEN KESME

Çok uzun zamandır fırsat bulamadığım için önemli bir konu başlığını yazmadığımı farkettim.  Memeden Kesme! Herkesin bu konuda iyi ya da kötü bir macerası vardır. Aslında bunu çok önceden yapmalıydım ama ne kendimde o gücü bulabildim ne de Derino’yu bu fikre hazırlayabildim. İçinde bulunduğumuz durum, yaşadığımız Zor Günler bu konuda beni engellemişti.