Ana içeriğe atla

Derin 1 Yaşında









Derin nerdeyse 2 yaşına girecek ama ben bir türlü fırsat bulamadım yazmaya…. Üstünden bu kadar geçmiş olmasına rağmen de inat ettim yazmaya… İlerde Derinişko okusun , mutlu olsun diye :)

İşte uzun zamandır hayalini kurduğumuz o büyük gün geldi çattı.
İnsanın hayatında bi çocuğu olduktan sonra en büyük mutluluk onun sevinçleri oluyormuş…
Derin’in 1 yaş partisi için çok araştırma yaptım,

birçok organizasyon firması ile görüştüm ama en sonunda her şeyi kendi ellerimizle yapmaya karar verdik…
Evet çok yorucu ve zahmetli bir işti. Ama her türlü yorgunluğa ve zahmete değdiğini düşünüyorum.
Beni bilenler bilir ben bu partiye, düğünümden çok özendim. İnsanın evladından öte hiçbir mutluluğu olamıyormuş… Bunu ancak Anne olunca anladım!
Aslında ilk yaş tamamen anne ve baba için hazırlanan bir organizasyon. Bebekler ne olduğunun çok da farkında değiller. O yüzden seçimler anne ve babanın zevki ve ilgi alanlarına göre şekilleniyor.
















Gelelim hazırlık aşamamıza,
Parti hazırlıklarımıza yaklaşık 2 ay önce başlasak da son güne kadar yorucu bir tempoyla hazırlandık.
İlk olarak partiyi yapacağımız mekan belirlenmeliydi… İşin en zor kısımlarından biri bu aşama!
Çünkü Mart ayı mevsim olarak ne sıcak, ne soğuk .  Ama küçük çocukları başta Derin’i göz önünde bulundurduğumuzda kesin kapalı bir yer olmalıydı. Ve bu yönde arayışlara başladık. Bir çok yer ile görüştük

 hem fiyat hem de mekan açısından içimize sinmedi. En son eşimin aklına gelmesiyle düğünümüzü yaptığımız yer ile görüştük…  5 yıl sonra aynı yerde kızımızın doğum gününü yapma fikri gerçekten çok heyecan verici ve anlamlı olmuştu.  Hemen gidip ilk keşiflerimizi yaptık. Biz İnciraltı Mercan Restaurantın Kış Bahçesini tercih ettik. Hem kapalı hem de açık bir mekan sayılır. Çocuklar için de uygun. Soğuğa karşı yukardan ısıtmalı sobalarının olması da bir avantaj oldu.


Organizasyona ilişkin görselleri yapacak firmayı araştırmama hiç gerek kalmadı. Bu konu da şanslıydım.
Reklamcılık konusunda sektörde başarılı iBac Group iBabykids sayesinde hiç sıkıntı çekmedim.

 Ve ikinci olarak Doğum Günü Konseptimizi belirlemem gerekiyordu. Öncesinde sosyal medya aracılığıyla (instagram,pinterest, google vb) geniş bir araştırma yaptım. Birçok farklı alternatif arasından (melek kanatları, prenses, kelebek vs) konseptimizin Kelebek olmasına karar verdim. Çünkü Kelebeğin bende özel bir yeri var. Zaten Derinin odasında da Kelebekli birçok ürün bulunuyor. 


Yapılacak olan görsellerinde pembe, dore ve siyah olarak 3 ana renk seçtim. Böylece renk karmaşasından uzak sade ve asil bir görüntü oluşturduğumuzu düşünüyorum. Oluşturulacak olan görsellerde bu şekilde renk kısıtlaması yapınca biraz daha işimiz kolaylaştı diye düşünüyorum.
Tasarımın her aşamasında, her çizgisinde bu 3 renk üzerinden renklendirme yaptık. Birçok alternatif arasından son şeklini alan görsel tasarımların her çizgisinde emeğim var diye gururla söyleyebilirim… Bu işe olan merakım yanı sıra, insan evladı için yapamayacağı şey yokmuş bunu bir kez daha anladım.
Ben bu hazırları yaparken Derin’in ilk dişinin çıkması, doğum günü partisine Diş Buğdayını da dahil etmeme sebep oldu. Açıkçası iyi de oldu bu yorgunluk bir daha bu kadar kısa zamanda çekilmezdi. :)


Biraz organizasyon detaylarından bahsetmek gerekirse, biz 50 kişilik bir parti organize ettik.  Görsel açıdan çok renkli bir parti olmasıydı hayalim. Aslan burcu olmam ve abartmayı seven kişiliğim burada da kendini gösterdi yine … ;)


İlk olarak yapılar ürünlerden bahsedeyim;
1-     2x2m. Ebatlarında DERİN 1 YAŞINDA yazan arka fon hazırlandı.
2-    Kapıya asmak için Hoşgeldiniz yazısı
3-    Su şişesi etiketi
4-    Çikolata etiketi
5-    Plastik Kap etiketi
6-    Kürdan etiketi (5x5 cm ve 10x10cm ebatlarında)
7-    Peçete etiketi
8-    Diş Macunu etiketi
9-    Küçük kavanoz kapaklarına etiket (3cm çap)
10-  Çubuklu konuşma balonları
11-   Magnet
12-   Hatıra çerçevesi
13-   Ani Defteri






Doğum günümüze gelenlere Derin’den bir anı olması amacıyla biz de küçük hediyeler vermek istedik.
Bu yüzden minik hediye poşetleri hazırladım. Farklı bir şey olsun istedim. Mevlütde de çok düşünmüştüm gelenlere ne hediye vericem diye… Şimdi de Derin’in Diş Buğdayına da yönelik hediyeler olsun diye diş macunu ve diş fırçası vermek geldi aklıma. Doğum gününe yönelik de yine tasarımını kendim yaptığım fotoğraflardan oluşan 12 aylık süreci anlatan bir Magnet ve küçük şeker kavanozları hazırladım. Bir de babaannemizin yaptığı 1 Yaş ve Diş Kurabiylerini koyduk. Bunları pembe renkli hediye poşetlerine koyup üzerine doğum günü etiketi ve nazar boncuğu yapıştırıp, dore renkli kurdela bağladım.
 Bence ortaya şahane bir görüntü çıktı.







Doğum günü masasını havuzun tam önüne kurduk, böylece arka fon daha bir canlı gözüktü, kenarlardan gözüken ağaçlar da ortama çok güzel bir hava kattı.
Masa düzenine gelince tam ortaya tabi ki pastayı koyduk. Bir Buket Lezzet’in sahibi Buket Hanım’ın marifetli ellerinden çıkan enfes tadıyla herkesin beğenisi alan çikolata krokan parçalı pastamız sadece tadıyla değil görüntüsüyle de tam bir şaheserdi! Hayalini ettiğim pasta tam da buydu.


 Sağ ve sol da iki cupcake standı yerleştirip, önüne popcorn kutuları ve su şişelerini yerleştirdim. Önde kalan boşluklara çikolata, Babaannemizin elleriyle yaptığı 1 Yaş ve Diş Kurabiyeleri, badem şekerleri, çubuklara geçirdiğim marshmallowları, Derin’in en sevdiğim 2 resmi ve konuşma balonlarını koydum. Baya dolu dolu ve renkli bir masa oldu. Ama masanın asıl kahramanı ananemizin günlerce siparişi beklerken stresten öldüğü limonata şerbetinin cam sebili oldu.  Limonata ikramında kullanılmak üzere İkea’dan aldığım pembe-beyaz pipetlere siyah kurdela bağladım. 






Cupcake yapmaya vaktimiz kalmadığından bildiğimiz topkeki, cupcakeler için aldığım pembe beyaz cupcake kaplarına koyup çakma cupcakeler yarattım :) inanın kimse farkına bile varmadı. Hatta üzerine şeker hamurunda süsleme de yapacaktım ama zaman kalmadı. Kalan boşlukları da eti puflarla süsledim.






















Kurabiyeler in tarifini ayrıca yazıcam ama hazırladığım 
kurabiyeleri şeffaf poşetlere koyup kurdele bağladık.
Popcornları da tabi ki hazır alıp sadece paketten boşalttım.
Şeker kavanozlarının içine pembe beyaz badem şekeri ve çakıltaşı şeklinde olan minik drajelerden koyup onlara da kurdele bağladım.
Söylemeden edemeyeceğim bu kurdele bağlama işi çok sıkıcı olsa da, insanı bezdirse de bittiği zaman çok güzel oluyor.
Haribo marka aldığım marshmallowları çöp şiş çubuklarına geçirip bir kısmını popcorn kutularının içine diktim.




İşin en zor kısmı bütün malzemeleri bir araya toparlamak oldu. Bu kadar ayrıntıyı bir araya getirmek gerçekten çok yorucuydu. Bir ara keşke bir organizasyon firmasıyla anlaşsaydık diye düşünmedim değil. Ama ortaya çıkan şeyler bütün yorgunluğumu aldı. Popcorn kutusu, cupcake standı ve kılıfları, balonlar, renkli kurdeleler, pembe tabak ve çatal- bıçakları, kürdan, çubuk ve çöpşişleri yani parti malzemelerinin büyük bir kısmını Gıda Çarşısındaki pasta malzemeleri satan toptancılardan, diş macunu ve diş fırçalarını yeni temizlik malzemeleri satan toptancılardan aldım.  Şeker kavanozlarını ve içine koyduğum drajeleri, pelur kağıttan pon pon süsleri Kemeraltından ve geri kalan şekerlemeleri, marshmallowları ve çikolalataları da migrosdan aldım.

Gelelim ikram masamıza tabi bu yukarda anlatılarımın hepsi görsel amaçlıydı. İkram ettiğimiz her şeyi anane-babaanne-teyze ve ben birlikte hazırladık. Oldukça zengin bir ikram soframız oldu.
Babaannemizin yaptığı 1 şeklindeki Muzlu pasta, Anane eli değen patates salatası, kısır, diş buğdayı, TEYZEMİZDEN MAKARNA SALATASI (ki bu gerçekten bu bir mucizedir sağolsun kendisi J), benim yaptığım kanepeler ve hazır aldığımız poğaçalar ve Boşnak börekleri ile tam bir ziyafetti.





Doğum günü fotoğraflarımızı sevgili dostumuz, Derin’in dayısı Övünç çekti. 
Bu konuda profesyonel bir sanatçı olmasada çektiği pozlarla bize eşsiz anılar, hatıralar bıraktı...  


 
Bu güzel parti de emeği geçen bir dediğimizi iki etmeyip sonsuz sabır ve anlayışla bizim kadar heyecanlanan, sabahlara kadar kurabiye yapıp kurdele bağlamaktan yılmayan başta babaanne, anane ve dedelerimize; görsel tasarımlarıyla organizasyonumuzu renklendiren konseptimize uygun olarak en ufak ayrıntıya kadar özen gösterip kusursuz bir çalışma sunan ve bunu görüntüleyen sevgili kuzenimiz (iBac Group/iBabykids) Çağdaş Gülpınar’a; bizim için hayatımızın en anlamlı günlerinden biri olan bu günü çekmiş oldukları fotoğraflarla ölümsüzleştiren sevgili dostlarımız Övünç- Arzu’ya, 1 gün arayla 2 doğum günü stresi yaşamama sebep olan kendi çocuğunun doğum gününe misafir gibi gelen :) ama arkadaşlığını hiçbir şeye değişmeyeceğim canım dostum, kardeşim Özge’ye, ve  VARLIĞI ile bize her daim destek olan her konuda fikir veren  Bitanecik Teyzemiz, canımız, kanımız Mert Abimiz’e  ve bu güzel günde bizi yalnız bırakmayan, telefonla arayan, gelen,katılan tüm herkese çooook teşekkür ederiz.
Sevgilerle…

iBABYKİDS
TASARIMLAR İÇİN
ÇAĞDAŞ GÜLPINAR
iBAC Group



PASTA İÇİN
BUKET HANIM











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAĞLI EKMEK KIZARTMASI

Haftasonu  kahvaltılarımızın vazgeçilmez tatlarından biri yağlı ekmek. Eğer evde önceki günden kalan bayat ekmek varsa değmeyin keyfimize. Çünkü taze ekmekle aynı tadı yakalamak mümkün değil. Ekmek ne kadar bayatsa tadı o kadar lezzetli oluyor. Eskiden annelerimiz bayat ekmeği değerlendirmek için, bunu ocakta demir tost makinelerinin içinde yapardı.  Geçen gün bayat ekmekle ilgili değişik yapılabilecek bir tarif ararken fark ettim ki, kimse yağlı ekmek kızartmasını paylaşmamış. Bende bilmeyen varsa yazayım dedim. Yapımı en kolay, tadı en keyifli kahvaltılıklardan biri. Malzemeler :

TUVALET EĞİTİMİ

Derin için tuvalet eğitiminde biraz geç kalmıştık. Yaşadığımız bir takım sıkıntılı süreçler benim konu da geri kalmama neden olmuştu. Bu yüzden ben sabır olarak kendimi yeteri kadar rahat hissetmiyordum hem de mevsimsel nedenler vs. kendimce hep bir bahanem ve endişem vardı. Aslında gözümde büyüyen tuvalet eğitimi meselesi uygulamada hiç de beni zorlamadı. Biz bu işi nasıl sancısız sıkıntısız tasasız anlattık bahsedeyim. Derin tam 3 yaşına gelmişti. Ve artık bu bez mevzusu kapanmalıydı. Nacizane fikrim öncelikle şunu söylemeliyim ki bu işe önce anne karar vermeli. Sonra çocuğun bu eğitime hazır olup olmadığına bakılmalı. Zaten ben karar verip de tuvalet eğitimine nerden başlamak gerekir diye araştırmaya başladığımda aslında Derin’in de hazır olduğunu fark ettim. Biz Derin’in abisi Sevgili Mert’ciğimde tuvalet eğitimi sırasında bazı sıkıntılar yaşamadık. İlk önceleri tuvalete oturmak istemiyor, hatta tuvaletten korkuyordu. Ben bu yüzden Derin 1 yaşına geldikten sonra ki

MEMEDEN KESME

Çok uzun zamandır fırsat bulamadığım için önemli bir konu başlığını yazmadığımı farkettim.  Memeden Kesme! Herkesin bu konuda iyi ya da kötü bir macerası vardır. Aslında bunu çok önceden yapmalıydım ama ne kendimde o gücü bulabildim ne de Derino’yu bu fikre hazırlayabildim. İçinde bulunduğumuz durum, yaşadığımız Zor Günler bu konuda beni engellemişti.