Ana içeriğe atla

BEBEK BEZİ VE PİŞİK

DERSİMİZ: BEBEK BEZİ VE PİŞİK


 Prima ile Bebekler Mutlu Anneler Huzurlu

 Sloganını bu kadar hakkeden ender firmalardan biri bence Prima.

Derin doğduğu günden beri vazgeçilmez bezimiz tabi ki Prima Premium Care

Biz 0 beden ile başladık Derin 3.280gr doğdu. Ancak yine de 1 numara bize ilk hafta için büyük geldi. O yüzden ilk 0 ile başlayıp sonra 1’e geçtik. 0,1,2,3,4 derken bu aralar 5’e geçmek için sabırsızlanıyoruz.  Prima Premium Care nin en beğendiğim özelliği 3 bedene kadar ıslaklık göstergesiydi. Eğer bizin ıslaklığı konusunda karasız ve birazda acemi iseniz bu bez tam size göre. Kuruyken sarı olan ıslanınca yeşile dönen çizgi sayesinde bebeğinizin bezini değiştirme zamanı konusunda sizi uyarıyor. Esnek yan bantları, nefes alan yüzeyi, yumuşak dokusu, ultra ince yapısı ile bebeğime maksimum konfor ve rahatlık sağlıyor.

4 bedene geçtiğimiz de artık ıslaklık göstergesi mevcut değil. E haliyle annelik konusunda da epey bi tecrübe edinip artık bezin değişmesi gereken zamanı bi bakışta anlayabilmek mümkün olduğundan ben ihtiyaç da hissetmedim. Bez alışverişlerimi genel de migros gibi hipermarketlerden yapıyorum. Eğer bi kampanya da varsa baya bi stokluyorum.

Bi dönem farklı markaların bezlerini tavsiye edenler, fiyatı ucuz olduğunu söyleyenler olsa da asla başka marka kullanmadım. Bez değiştirmek bebeklerde pişik oluşumunu tetikleyen bir durummuş. Bununla ilgili çok yazı ve makale okudum. Kaldı ki bana çok mantıklı geliyor. Aynı şey kadın hijyenik pedleri için de geçerli. Bence bir bebek neye alışırsa ona uyum sağlıyor. Bu yüzden deneyimli annenlerin tecrübelerinden ve kendi içsesimi dinleyerek bez değiştirme, farklı bir markaya yönelme macerasına hiç girmedim. Kullandığım bez beni ve bebeğimi tatmin ediyorsa, herhangi bir sorun yaşamıyorsam  bence doğru yoldayım.

En önemlisi her zaman için gece uykusudur. Ben Derin’in ilk doğduğu yani gece kaka yaptığı ilk 2 ay hariç bi daha gece hiç altını açmadım. Ve o da hiç uykusunda kaka yapmadı. Genelde bebekler uykusunda kaka yapmazlar zaten. Yenidoğan döneminde bu durum değişebiliyor. Çünkü o zaman gece gündüz kavramları pek olmadığı gibi sürekli uyku halinde olduklarından gece de kaka yapabiliyorlar.

Bebekler de gece uykusu hem anne hem de bebek için çok önemli.

Ben Derin’i gece uykusuna yatırdıktan sonra sabah uyanıncaya kadar bir daha altını açmıyorum. Açan anneler var ancak uykunun bölünmesi ve tekrar uykuya dönmenin problem olmaması için açmıyorum. Ve sabah uyandığında da bezi dolmuş olsa bile yüzeyi kuru oluyor. Prima ıslaklığı hapsederek bezin üstünde bi tabaka oluşturuyor. Zaten bebeklerin cildi o kadar hassas ki onları rahatsız eden en ufacık şeyleri bile dile getiremeselerde belli ettikleri için Derin’in de bu durumdan da rahatsız olmadığını görüyorum.

Yani Prima ile Derin Mutlu Ben Huzurlu :)


Islak Havlu: Derin’in Yenidoğan döneminde yaklaşık ilk üç kadar sadece unibaby yenidoğan ıslak pamuk mendil kullandık. Sonra aralarda Prima Hassas Ciltler İçin  olanını denedik. Herhangi bir sorun oluşturmadığını görünce de hala daha kullanmaya devam ediyoruz. 6 aydan sonra ek gıdaya başlayınca Prima Temiz ve Ferah yeşil paketi de aldık. Özellikle yemeklerden sonraki temizlikte daha etkili.

Bir de kokusuna hayran olduğum Nivea Baby Nemlendiricili Temizleme Mendili  var. Yenidoğandan itibaren kullanılabilecek 3 çeşidi mevcut. Hassas Ciltler için, Kremli ve Nemlendiricili Temizleme Mendili şeklinde. Benim favorim lacivert renkli paket Pure & Fresh Nemlendiricili Temizleme Mendili kokusu müthiş. Yeni banyo yapmış ferahlığı veriyor.




Mustela Vitamin Barrier Cream (Pişik Kremi) : Mustela ile Banyo Zamanı postunda Vitamin Barrier Cream ile ilgili düşüncelerime yer vermiştim.

  

Desitin:  Doktorumuzun tavsiyesi ile aldığımız %40 çinko içerikli pişik kremi. Derin ek gıdaya ilk başladığı dönemde sanırım yediklerinin ya da yemediklerinin etkisiyle :) pişik değil ama küçük sivilce şeklinde kızarıklıklar oluşmuştu. O dönem de almıştık. Her ne kadar Amerikalı Çocuk Doktorlarının ve Annelerin 1 numaralı tercihi olsa da, bize çok fayda sağlamadı. Çok yoğun bir kıvamı ve kokusu var. Islak mendille temizlerken bile zor çıkıyor.

Açıkcası bize fayda saylamadı. Ancak Desitinin sarı renk tüpte jel kıvamında olan bir ürünü var ben kullanmadım ancak onu bulabilirseniz kullananlar çok memnunlar.


Bepanthol Baby Pişik Merhemi : Her bebeğe her şey iyi gelecek diye bir şey yok. Biz de bazı şeyleri deneme yanılma yoluyla öğrendik. Örneğin Desitin Derin’e iyi gelmezken, Bepanthen 2 saatte bile çözüm sağlıyor. Biraz geç keşfettik. Ama yine de mutluyuz. Bu yüzden bu gibi durumlarda denemek gerekiyor. En sevdiğim özelliği yumuşak yapısı. Ciltte hemen emiliyor. ve temizlemesi kolay. yalnız bu tür kremleri kullanırken dikkat edilecek en önemli şey,bölgenin kuru olması. Islak mendil ile temizledikten sonra mutlaka kalan nemi almalıyız.

Eğer benim gibi diğer ürünlerden fayda göremediyseniz mutlaka deneyin.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAĞLI EKMEK KIZARTMASI

Haftasonu  kahvaltılarımızın vazgeçilmez tatlarından biri yağlı ekmek. Eğer evde önceki günden kalan bayat ekmek varsa değmeyin keyfimize. Çünkü taze ekmekle aynı tadı yakalamak mümkün değil. Ekmek ne kadar bayatsa tadı o kadar lezzetli oluyor. Eskiden annelerimiz bayat ekmeği değerlendirmek için, bunu ocakta demir tost makinelerinin içinde yapardı.  Geçen gün bayat ekmekle ilgili değişik yapılabilecek bir tarif ararken fark ettim ki, kimse yağlı ekmek kızartmasını paylaşmamış. Bende bilmeyen varsa yazayım dedim. Yapımı en kolay, tadı en keyifli kahvaltılıklardan biri. Malzemeler :

TUVALET EĞİTİMİ

Derin için tuvalet eğitiminde biraz geç kalmıştık. Yaşadığımız bir takım sıkıntılı süreçler benim konu da geri kalmama neden olmuştu. Bu yüzden ben sabır olarak kendimi yeteri kadar rahat hissetmiyordum hem de mevsimsel nedenler vs. kendimce hep bir bahanem ve endişem vardı. Aslında gözümde büyüyen tuvalet eğitimi meselesi uygulamada hiç de beni zorlamadı. Biz bu işi nasıl sancısız sıkıntısız tasasız anlattık bahsedeyim. Derin tam 3 yaşına gelmişti. Ve artık bu bez mevzusu kapanmalıydı. Nacizane fikrim öncelikle şunu söylemeliyim ki bu işe önce anne karar vermeli. Sonra çocuğun bu eğitime hazır olup olmadığına bakılmalı. Zaten ben karar verip de tuvalet eğitimine nerden başlamak gerekir diye araştırmaya başladığımda aslında Derin’in de hazır olduğunu fark ettim. Biz Derin’in abisi Sevgili Mert’ciğimde tuvalet eğitimi sırasında bazı sıkıntılar yaşamadık. İlk önceleri tuvalete oturmak istemiyor, hatta tuvaletten korkuyordu. Ben bu yüzden Derin 1 yaşına geldikten sonra ki

MEMEDEN KESME

Çok uzun zamandır fırsat bulamadığım için önemli bir konu başlığını yazmadığımı farkettim.  Memeden Kesme! Herkesin bu konuda iyi ya da kötü bir macerası vardır. Aslında bunu çok önceden yapmalıydım ama ne kendimde o gücü bulabildim ne de Derino’yu bu fikre hazırlayabildim. İçinde bulunduğumuz durum, yaşadığımız Zor Günler bu konuda beni engellemişti.