Ana içeriğe atla

ÇİLEKLİ KEK



Bu sabah Derinoyu ananesine bırakırken uykulu gözlerle bana “anne çilekli kek istiyorum” demesi ile başlayan ve uzun zamandır tarif yazmadığımı fark edip hemen bu duruma da el atmak için bir yapılan çilekli kek aktivitesini anlatmak istiyorum.
Açıkçası Çileği çok sevsem de kek ile bağdaştıramadım. Çilek bende pastayla ve sütlü tatlılarla bütünleşmiş bir meyve. Çilekli kek açıkçası tadıncaya kadar kulağıma pek hoş gelmiyordu.
Çilekli Kek olur mu diye düşünüp Derino’yu kırmamak adına internet de yaptığım araştırmalar sonucu kafama en yatan tarifi ve eğlenceli anlarımızı aktarıyorum.





Çilekli Kekimizin tarifi http://kitcheninred.com/ yazarı Pınar Hanımın Mutfağından; yapımı oldukça kolay ve lezzeti bir o kadar muhteşem  olan Çilekli Kekimiz için Pınar Hanım'a da burdan teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Çilekli Kekimizin yapılışı;



Çilekli Kek
Malzemeler:
1 küçük kase toz şeker (200 gr)
Aynı kase ile un (200 gr)
Aynı kase ile tepeleme (ayıklanmış) çilek (300 gr)
3 yumurta (oda sıcaklığında!!!)   
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Tercihe bağlı olarak: 2 yemek kaşığı çırpılmış krema

Oldukça light olan çilekli kekimize yağ bile gerekmiyor. Çünkü yağsız pişiyor.
Sadece kullanacağınız kalıbın her yerini yağlayın (unlamayın) yeter.
  •  Fırınınızı 170 dereceye ısıtın (turbo olmayacak)
  •  Çilekleri önceden yıkayıp, ortadan ikiye kesin (kullanacağınız çilekler mutlaka kuru olmalıymış bende yıkadığım çilekleri n bir kat altına bir kat üstüne kağıt havlu koyarak nemini aldım.!!!)
  • Oda sıcaklığındaki yumurtaları toz şekerle yaklaşık 2-3 dk. çırpın (rengi beyaza dönecek ve krema kıvamına gelecek)



  • Üzerine un, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip, en düşük devirde kısa süreyle (un kaybolana kadar) karıştırın, klasik kulak memesi kıvamına gelmesi yeterli.


  • Karışımı kalıba dökün
  •  Çilekleri -hafif bastırarak- hamurun her yerine (dış kenardan başlayarak, yuvarlaklar halinde ve aralarında bir parmak eninde mesafe bırakarak) döşeyin


  • Önceden ısıttığınız fırının orta rafında, yaklaşık 35-40 dk. Pişirin. (üzeri iyice kızarıp, kenarları süngerimsi bir doku alana kadar)


  • Fırından henüz çıkardığınız sıcak kekin "dilerseniz" 2 yemek kaşığı kremayı biraz çırparak çırparak, -tercihen bir silikon fırça yardımı ile- kekin bir kaç noktasına bırakıp, "fazla bastırmadan" yayabilirsiniz (5 dakika içinde tüm kremayı çekiyor). Biz, dışının o çıtır çıtır dokusunu daha çok sevdiğimiz için, kremayı pek kullanmıyorum.

Not: bizde krema kullanmadık ve çilekli kekimiz Derin’in deyimi ile baklava çıtırlığındaydı.
Biz çok sevdik.  Ayrıca yapımı da bir o kadar basit ve kolay. Son dakika misafirleri için alternatif olabilir. Yaz sıcağında hafif bir tatlı olsun diyenler için çilekli kekimiz ideal!

Ayrıca resimlerde görüldüğü üzere biz Derinoyla Çilekli Kekimizi hazırlarken çok eğlendik. Şimdi heycanla bir sonraki tarifi bekliyor. Yoğun iş yaşantısından kendine vakit ayırmayan anneler için de iyi bir aktivite olabilir diye düşünüyorum. :)

Şimdiden Afiyet olsun.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAĞLI EKMEK KIZARTMASI

Haftasonu  kahvaltılarımızın vazgeçilmez tatlarından biri yağlı ekmek. Eğer evde önceki günden kalan bayat ekmek varsa değmeyin keyfimize. Çünkü taze ekmekle aynı tadı yakalamak mümkün değil. Ekmek ne kadar bayatsa tadı o kadar lezzetli oluyor. Eskiden annelerimiz bayat ekmeği değerlendirmek için, bunu ocakta demir tost makinelerinin içinde yapardı.  Geçen gün bayat ekmekle ilgili değişik yapılabilecek bir tarif ararken fark ettim ki, kimse yağlı ekmek kızartmasını paylaşmamış. Bende bilmeyen varsa yazayım dedim. Yapımı en kolay, tadı en keyifli kahvaltılıklardan biri. Malzemeler :

TUVALET EĞİTİMİ

Derin için tuvalet eğitiminde biraz geç kalmıştık. Yaşadığımız bir takım sıkıntılı süreçler benim konu da geri kalmama neden olmuştu. Bu yüzden ben sabır olarak kendimi yeteri kadar rahat hissetmiyordum hem de mevsimsel nedenler vs. kendimce hep bir bahanem ve endişem vardı. Aslında gözümde büyüyen tuvalet eğitimi meselesi uygulamada hiç de beni zorlamadı. Biz bu işi nasıl sancısız sıkıntısız tasasız anlattık bahsedeyim. Derin tam 3 yaşına gelmişti. Ve artık bu bez mevzusu kapanmalıydı. Nacizane fikrim öncelikle şunu söylemeliyim ki bu işe önce anne karar vermeli. Sonra çocuğun bu eğitime hazır olup olmadığına bakılmalı. Zaten ben karar verip de tuvalet eğitimine nerden başlamak gerekir diye araştırmaya başladığımda aslında Derin’in de hazır olduğunu fark ettim. Biz Derin’in abisi Sevgili Mert’ciğimde tuvalet eğitimi sırasında bazı sıkıntılar yaşamadık. İlk önceleri tuvalete oturmak istemiyor, hatta tuvaletten korkuyordu. Ben bu yüzden Derin 1 yaşına geldikten sonra ki

MEMEDEN KESME

Çok uzun zamandır fırsat bulamadığım için önemli bir konu başlığını yazmadığımı farkettim.  Memeden Kesme! Herkesin bu konuda iyi ya da kötü bir macerası vardır. Aslında bunu çok önceden yapmalıydım ama ne kendimde o gücü bulabildim ne de Derino’yu bu fikre hazırlayabildim. İçinde bulunduğumuz durum, yaşadığımız Zor Günler bu konuda beni engellemişti.