Ana içeriğe atla

LUNA İLE PİLAV NASIL YAPILIR?


İçimdeki yemek aşkıyla mutfağa girip akşam yemeği için Pirinç Pilavı yapayım dedim.
Şimdi Pilav yapmak da ne var demeyin.
Bilene çok kolay gibi gözükse de, aslında pilav yapmak marifet gerektirir.
Bence pilav yapmanın püf noktası, pişirme süresi!
Gelelim tarife, malzemeler basit..
Benim verdiğim ölçü 4 kişi için ideal, ancak daha fazla yapmak için aynı oranlarda artırmanız gerekiyor.



Malzemeler:

1 su bardağı baldo pirinç
1,5 su bardağı sıcak su ( tercihen tavuk ya da et suyu)
2 yemek kaşığı ceviz ve fındık yağlı Luna
Tereyağ
Tuz

Yapılışı:

Ben Migros’un baldo pirinçini kullanıyorum. Her seferinde aynı lezzette ve tane tane oluyor.
Pirinçleri ayıkladıktan sonra nişastası gidene kadar 2-3 su yıkayıp, ılık suda 10dk. bekletip, süzüyoruz.
Tencerede tereyağını eritip içine ceviz ve fındık yağlı Luna’yı koyuyoruz.  Luna böylelikle hem tereyağın çabuk yanmasını hem de pirinçlerin birbirine yapışmamasını engelliyor.
Luna’nın içine pirinçleri ilave edip, pirinçleri kırmadan hassas bir şekilde tahta kaşık yardımıyla karıştırarak bir miktar kavuruyoruz.
Luna ile Kavurduğumuz pirinçlerin üzerine bir tutam tuz ile 1,5 su bardağı su ya da arzuya göre tavuk suyunu ilave edip kapağını kapatıyoruz.  (Derin de yediği için ben besin değeri daha yüksek olsun diye özellikle tavuk suyu ve tereyağı kullanıyorum.)
Bu arada pişirme suyuna ekleyeceğiniz 1-2 çay kaşığı limon suyu, pilavınız daha parlak ve beyaz görünmesini sağlar.
Önce suyu kaynayıncaya kadar yüksek ateşte, kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte ağır ağır yaklaşık 10 dk. daha pişiriyoruz.
Altını kapattıktan sonra hemen tencerenin kapağını açmayın, bi 5-10 dk. kendi buharıyla dinlenmeye alın.
Sonrasında karıştırıp servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun :)

Küçük Öneriler:
Ancak tarifteki her adıma uyduğunuz halde pilavınız istediğiniz gibi olmadıysa bir takım küçük öneriler işinize yarabilir.

Mesela; Pilavınız istenilen yumuşaklıkta değil de diri kaldıysa ve pilav suyunu çekmişse, 1/4 ölçü sıcak su ilave edin. Pirinçler bu suyu çekinceye kadar pişirin.

Ya da pilavınız fazla pişip lapa olduysa bunun da kolayı var. Pilavı çok kısık ateşte bir çatalla havalandırarak, suyunu tamamen çekinceye kadar pirinç tanelerine zarar veremeyecek şekilde dikkatlice karıştırın.

Bir gün önceden pişirdiğiniz pilavı tekrar ısıtıp yiyecekseniz, tane tane olması için kısık ateşte, 1-2 yemek kaşığı su ekleyerek, kapağı kapalı karıştırmadan ısıtın.
Karıştırmak, pirinç tanelerini kıracağı için tencereyi arada bir sallamanız yeterli.
Pilavı pişirirken asla karıştırmayın. Çünkü pirinci karıştırmak nişastanın açığa çıkmasına ve tanelerin birbirine yapışmasına sebep olur.

Bir de pişirdiğiniz tencere çok önemli; eğer tencereniz teflon, seramik, granit olursa pirinçler yapışmaz. Zira çelik tencerede pilav yapmak yapıştığı için hiç de kolay değildir.

Son olarak artan pilavınızı çorbalarda bazı yemeklerde kullanmak çok pratik oluyor.
Örneğin önceki günden kalan pilavdan yapılan Yayla Çorbasının ya da kadınbudu köftenin tadı çok daha lezzetli oluyor.
En yakın zamanda Yayla Çorbasını da yazıcam.


Bu arada doğruyu söylemek gerekirse biz eve çok uzun zamandır margarin almıyoruz.
Ancak Tavsiye evi aracılığı ile denediğim ceviz ve fındık yağlı Luna acil durumlar için tavsiye edebilirim. Kolesterol içermiyor, %100 bitkisel yağlardan üretilmiş. Tuzsuz ve %25 oranında yağı azaltılmışZeytinyağlı Luna ve Ceviz ve fındık yağlı Luna olmak üzere 2 çeşidi mevcut.
Sabah kahvaltısında, uygun yemek ve hamur işlerinde margarine alternatif olarak Zeytinyağlı Luna ile Ceviz ve fındık yağlı Luna kullanabilinir.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAĞLI EKMEK KIZARTMASI

Haftasonu  kahvaltılarımızın vazgeçilmez tatlarından biri yağlı ekmek. Eğer evde önceki günden kalan bayat ekmek varsa değmeyin keyfimize. Çünkü taze ekmekle aynı tadı yakalamak mümkün değil. Ekmek ne kadar bayatsa tadı o kadar lezzetli oluyor. Eskiden annelerimiz bayat ekmeği değerlendirmek için, bunu ocakta demir tost makinelerinin içinde yapardı.  Geçen gün bayat ekmekle ilgili değişik yapılabilecek bir tarif ararken fark ettim ki, kimse yağlı ekmek kızartmasını paylaşmamış. Bende bilmeyen varsa yazayım dedim. Yapımı en kolay, tadı en keyifli kahvaltılıklardan biri. Malzemeler :

TUVALET EĞİTİMİ

Derin için tuvalet eğitiminde biraz geç kalmıştık. Yaşadığımız bir takım sıkıntılı süreçler benim konu da geri kalmama neden olmuştu. Bu yüzden ben sabır olarak kendimi yeteri kadar rahat hissetmiyordum hem de mevsimsel nedenler vs. kendimce hep bir bahanem ve endişem vardı. Aslında gözümde büyüyen tuvalet eğitimi meselesi uygulamada hiç de beni zorlamadı. Biz bu işi nasıl sancısız sıkıntısız tasasız anlattık bahsedeyim. Derin tam 3 yaşına gelmişti. Ve artık bu bez mevzusu kapanmalıydı. Nacizane fikrim öncelikle şunu söylemeliyim ki bu işe önce anne karar vermeli. Sonra çocuğun bu eğitime hazır olup olmadığına bakılmalı. Zaten ben karar verip de tuvalet eğitimine nerden başlamak gerekir diye araştırmaya başladığımda aslında Derin’in de hazır olduğunu fark ettim. Biz Derin’in abisi Sevgili Mert’ciğimde tuvalet eğitimi sırasında bazı sıkıntılar yaşamadık. İlk önceleri tuvalete oturmak istemiyor, hatta tuvaletten korkuyordu. Ben bu yüzden Derin 1 yaşına geldikten sonra ki

MEMEDEN KESME

Çok uzun zamandır fırsat bulamadığım için önemli bir konu başlığını yazmadığımı farkettim.  Memeden Kesme! Herkesin bu konuda iyi ya da kötü bir macerası vardır. Aslında bunu çok önceden yapmalıydım ama ne kendimde o gücü bulabildim ne de Derino’yu bu fikre hazırlayabildim. İçinde bulunduğumuz durum, yaşadığımız Zor Günler bu konuda beni engellemişti.